Paweł Rydel – gdański pianista wykształcony w rodzinnym mieście pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń i prof. Waldemara Wojtala, obecnie jest pracownikiem Katedry Fortepianu gdańskiej Akademii Muzycznej w stopniu doktora habilitowanego. Doskonalił swe umiejętności na wielu kursach pianistycznych solowych i muzyki kameralnej, pracując pod kierunkiem takich profesorów, jak Andrzej Jasiński, Kevin Kenner, Jean-Paul-Sevilla, Andrzej Tatarski (w zakresie kameralistyki także Jadwiga Kaliszewska, Mark Lubotsky, Henry Meyer, Marek Moś i Maria Szwajger-Kułakowska). Jest laureatem najwyższych nagród w konkursach pianistycznych i kameralnych, m.in.: w I Ogólnopolskim Konkursie o stypendia im. F. Liszta we Wrocławiu (1991), III Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy (1994), I Konkursie Muzyki Kameralnej w Zakopanem w r. 1998 (ze skrzypkiem A. Kacprzakiem) oraz nagrody Jury w Konkursie Pianistycznym w Bremen (Niemcy) w 1999 r. Prowadzi regularną działalność koncertową jako solista i kameralista, występując w wielu miejscach w Polsce i innych krajach Europy (m.in. Rosja, Niemcy, Norwegia, Ukraina, Włochy).
Jego zainteresowania artystyczne obejmują przede wszystkim muzykę XIX i XX w., w tym szczególnie twórczość R. Maciejewskiego i O. Messiaena, choć pianista nie stroni także od muzyki epok wcześniejszych. Jego wykonanie fragmentów Vingt regards... O. Messiaena było podstawą filmu Joanny Malinowskiej Dwadzieścia spojrzeń.