Martin Schneuing studiował grę na fortepianie i na perkusji w Hochschule für Musik w Hanoverze, Konservatorium Osnabrück i Hanns Eisler-Musikhochschule w Berliie, u Petera Floriana, Ullricha Schlie, Alana Marksa i Geralda Fautha. Równolegle studiował muzykologię na uniwersytecie berlińskim i uczestniczył w kursach mistrzowskich, m.in. Gyorgi i Marty Kurtag, Konrada Meistera, Wolframa Riegera i Dietricha Fischer-Dieskaua. W latach studiów działał także jako pianista. Początkowo tworzył muzykę teatralną (pod pseudonimem Samuel Tramin), oraz muzykę kameralną.

Zrealizował wiele koncertów w Niemczech i innych krajach Europy jako kompozytor, pianista (solista i akompaniator) oraz członek zespołów kameralnych, głównie grywających muzykę współczesną. Koncertował także jako stypendysta Instytutu Goethego na Dalekim Wschodzie. Pracował w różnych teatrach (Probebühne w Osnabrück, Teatr Miejski w Osnabrück, Hebbel-Theater w Berlinie, Theater des Westens w Berlinie, Deutsche Oper i Staatsoper w Berlinie). Dokonał nagrań dla radia, telewizji, tworzył muzykę filmową oraz wydał płyty CD. Obecnie jest zatrudniony na wydziale wokalnym Hans-Eisler-Musikhochschule w Berlinie, gdzie prowadzi zajęcia z muzyki współczesnej.

Z mezzosopranistką Utą Buchheister prowadził kilka kursów mistrzowskich w Wyższej Szkole Muzycznej w Damaszku. Jako kompozytor, wykonawca oraz juror gościł na wielu festiwalach muzyki współczesnej. Kolejne utwory kameralne, na tworzeniu których ostatnio się skupia, wykonywali znaczący berlińscy wykonawcy nowej muzyki. Zostały one wydane drukiem przez Verlag Neue Musik, Berlin/Köln. Wspólnie z kompozytorami Rainerem Rubbertem, Gabrielem Iranyi, Stefanem Lienenkämperem i Eresem Holz założył w 2009 roku grupę 9 „Atonale e.V.”. Należą do niej również Helmut Zapf, Martin Daske, Susanne Stelzenbach i Mayako Kubo.

Dla grupy „Atonale e.V.” wykoncypował i realizuje do dziś serię koncertową „Zeitgenössische Lyrik/Zeitgenössische Musik”, w ramach której wspólnie działają berlińscy kompozytorzy i poeci, (dotychczas odbyło się 6 koncertów), a wspólnie z berlińską Staatsoper zorganizował dwa kilkugodzinne koncerty nowej muzyki „Atonale in der Staatsoper I, II”. Kolejny koncert jest zapowiedziany na styczeń 2017.

Organizator

fundacja sinfonietta pomerania 220x80

Partnerzy

filharmonia nck lotos

Mecenasi

gdansk   samorzad zaiks

Patroni Medialni

patroni medialni

Początek strony